<تعویق حمله نظامی به سوریه به هفته آینده/ طرح تمرد مصر برای تحریم کالاهای آمریکایی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1029
نویسنده : کامران وزیری
 

آماده نبودن 80 درصد از پناهگاهها در فلسطین اشغالی، طرح گروه تمرد مصر برای تحریم کالاهای آمریکایی و دیگر کشورهایی که در جنگ علیه سوریه شرکت کنند و موکول شدن حمله نظامی به سوریه به هفته آینده طبق گفته دیوید کامرون از مهمترین اخبار مربوط به بحران این کشور است.

 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اذعان کرد: بیش از هشتاد درصد از پناهگاهها در تل آویو آماده پذیرش صهیو نیستها در شرایط اضطراری نیست.
 

از سوی دیگر دیدیه ریندز وزیر خارجه بلژیک گفت: کشورهای غربی خود را مهیای عملیات زمینی در سوریه نمی کنند.آمریکا، انگلیس و فرانسه قصد جنگ دارند و آنچه به ما گفته اند این است: تنبیه باید انجام شود و من این را می فهمم.

وی بیان کرد: گفته ها از عملیات نظامی محدود که چند ساعت یا چند روز به طول می انجامد حکایت دارد.

ریندرز گفت: گامهایی باید ضد سوریه از طریق شورای امنیت برداشته شود و نتایج تحقیق کمیته حقیقت یاب مشخص شود.

از سوی دیگر نیکلاس کلیگ معاون نخست وزیر انگلیس مدعی شد که نیروهای دولتی سوریه سلاح شیمیایی در سوریه به کار گرفته اند زیرا مخالفان توان به کارگیری این سلاح را ندارند.

این در حالی است که خبرگزاری "اخلاص" ترکیه اعلام کرد: ترکیه واحدهای دفاع هوایی خود را در نزدیکی مرز با سوریه به حال آماده باش درآورده است و سامانه های موشکی و رادارها در استان هاتای به سوی اراضی سوریه جهت گیری شده اند.

این رسانه ترک افزود: ترکیه سامانه های متحرک مجهز به موشکهای آی هاک که توانایی سرنگون کردن هواپیماها و رهگیری موشکها را دارد و نیز سامانه های مجهز به موشکهای استینگر در مرزهای خود با سوریه مستقر کرده است.

منابع ترکیه ای از به کارگیری مستقیم این سامانه ها از سوی ترکیه در صورتی که امنیت آن از جانب سوریه به مخاطره افتد خبر دادند.

از سوی دیگر پاپ واتیکان و عبدالله دوم شاه اردن بر ضرورت تکیه بر گفتگو به عنوان تنها راهکار حل بحران سوریه تاکید کردند.

شبکه المیادین به نقل از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از به تعویق افتادن حمله نظامی آمریکا به سوریه به سه شنبه آینده خبر داد.

روزنامه گاردین نیز گزارش داد: به علت مخالفت شدید پارلمان انگلیس امکان تعویق حمله هوایی به سوریه به هفته آینده وجود دارد.

از سوی دیگر گروه تمرد مصر اعلام کرد: دعوت از مردم کشورهای عربی برای تحریم کالاهای آمریکایی یا هر کشور دیگری که در حمله نظامی به سوریه مشارکت کند را بررسی می کنیم.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: